Een gebouw vol mogelijkheden
Alles draagt bij aan de ontwikkeling van het kind. Dat uitgangspunt vormt de basis van dit ontwerp. Zo volgt de opzet van het gebouw de doorlopende leerlijn. Het is hierdoor direct duidelijk waar de opvang en elke ‘bouw’ in dit kindcentrum te vinden zijn. De school en de kinderopvang hebben een eigen toegang. En een eigen identiteit. Maar er is ook een sterke samenhang en verbondenheid. Het interieur is licht en open. De zichtlijnen bieden de leerlingen overzicht én zicht op de volgende fase in hun ontwikkeling. De inrichting vanbinnen en buiten sluit aan bij de belevingswereld en de leerbehoefte van het kind.
Op avontuur in de natuur
Hoe faciliteert dit kindcentrum hun groei? Een groene omgeving helpt. Het gebouw opent zich naar het Vossepark; de verdiepingshoge raampartijen in de gemeenschappelijke ruimten zorgen voor het uitzicht hierop. De gebruikers profiteren direct van de voordelen. Zo presteren de leerlingen beter en ervaren de leerkrachten minder werkstress. En dat niet alleen, het stimuleert hen ook om naar buiten te gaan. Een directe toegang tot zo’n buitenruimte maakt het aantrekkelijk om een les buiten te geven, zoals het zoeken van kastanjes in de herfstperiode.